Testanmeldelse – Beeld vs. Framkalla

Jeg har lavet en testanmeldelse af to virksomheder, der begge tilbyder print af billedcollager, efter ønsket design.

Da rigtig mange er begyndt at bruge ideen med billedcollager. Man kan selv indsætte sine egne billeder i en skabelon og få tilsendt sine prints i alle størrelser fra A5 til 50×70 cm. Det er derfor rart at vide hvor man får det bedste produkt og mest kvalitet for pengene!

Derfor har jeg lavet denne test, med vurdering på følgende:

– Bestilling

– Forsendelse

– Kvalitet af produktet

– Prisen

– Kundeservice

For at du som kunde har mulighed for at vide lidt mere om hvad de to virksomheder tilbyder!

Hos begge virksomheder har jeg bestilt og betalt for én plakat i mål 30×40 med 6 billeder.

Jeg har med vilje lavet 2 ens fejl i plakaterne, for at teste hvordan virksomhederne håndtere bestillingerne og om de er obs på kundernes ordre.
Fejlene: 1 billede vender på hovedet. 1 billede er af ekstra dårlig kvalitet.

Bestilling

Beeld – Beeld har en app både til Android og IOS, der er nem at overskue og tydelige retningslinjer i forhold til hvad de anbefaler af billeder. Tydelige priser på alle produkter. Nem app at bruge.

Framkalla – Framkalla har en app der kun findes til IOS. Det fandt jeg ud af da jeg selv har en Android telefon. Tydelige priser på produkterne. Nem app at bruge.

Forsendelse

Beeld – Ordre lagt fredag d. 2/11, men grundet nogle problemer med kvaliteten af mine billeder, tog deres kundeservice fat i mig på mail.
Mandag d. 5/11 er ordren printet og sendt.
Tirsdag d. 6/11 modtager jeg sms om at jeg kan hente min pakke.

Plakaten er pakket ind i silkepapir og i en trekantet papkasse. Der er mulighed for at tilvælge ekstra beskyttende emballage for 10 kr. ekstra.

Framkalla – Ordre lagt fredag d. 19/10.
Mandag d. 22/10  er ordren printet og sendt.
Onsdag d. 24/10 modtager jeg sms om at jeg kan hente min pakke.

Plakaten er pakket ind i silkepapir og er i plakatrør som yderligere er pakket ind i en papkasse.

Kvalitet

Beeld – Skarpe billeder, idet de uklare og slørede billeder bliver sorteret fra idet medarbejderne personligt gennemgår alle ordre. Plakat printet på 250 grams papir.

Framkalla – Mindre skarpe billeder, og dels uklare eller slørede, idet der ikke bliver kontrolleret hvorvidt kvaliteten på billederne er god nok til at blive forstørret. Plakat printet på 300 grams papir.

Her ses forskellen på billeder fra Beeld og Framkalla.

Framkalla
Beeld Framkalla test billedcollage boligblog testfamilien
Beeld
Beeld Framkalla test billedcollage boligblog testfamilien
Framkalla
Beeld Framkalla test billedcollage boligblog testfamilien
Beeld
Beeld Framkalla test billedcollage boligblog testfamilien
Framkalla
Beeld Framkalla test billedcollage boligblog testfamilien
Beeld

Her ses begge plakater side om side. Framkalla til venstre og Beeld til højre. På afstand ses der ikke tydelig forskel på kvaliteten.

Prisen

Beeld – En 30×40 plakat koster 199 kr plus 35 kr i fragt – 234 kr i alt. Fri fragt fra 300 kr.

Framkalla – En 30×40 plakat koster 229 kr plus 49 kr i fragt – 278 kr i alt.

Kundeservice

Beeld – Efter jeg havde lagt min ordre, fik det ikke mere end få minutter før jeg modtag en mail ang. Min plakat.

Deres medarbejder Christina, skriver at der er problemer med kvaliteten på 1 af billederne. 1 billede vender på hovedet og 1 billede er skåret meget skarpt.

Hun spørger om jeg vil have dem til at erstatte det slørede billede, vendt det billeder der vender forkert samt erstattet det billede der er skåret.

Jeg sender billederne til hende direkte på mail, og hun spørger om de må ændre rækkefølgen på billederne så der kommer bedre symmetri på plakaten, hvilket jeg takker ja til.

7 mails i alt ml. Fredag d. 2/11 – Mandag d. 5/11

Framkalla – Jeg modtager ordren og skriver derefter en mail til Framkalla ang. kvaliteten på billederne og billedet der er vendt forkert.

Jeg får en mail fra deres madarbejder Sandra. Der bliver ikke kommenteret på billedet der er vendt forkert.

Hun spørger om jeg bruger Iphones portræt kamera, som fjerner fokus fra baggrunden, men dette er ikke tilfældet.

Hun beder mig sende originalbillederne, og svarer tilbage med at de ikke kan se nogen forskel på mine billeder og billederne printet på plakaten.

Hun spørger til sidst om de kan gøre noget for at gøre oplevelsen bedre for mig. Jeg spørger om hun har nogen forslag hertil. Afventer stadig svar.

I alt 8 mails ml. Fredag d. 2/11 – Fredag d. 9/11. Alle mails fra Framkalla er på svensk.

Konklusion

Dette var min oplevelse med begge virksomheder. Jeg endte ud med to forskellige designs, selvom udgangspunktet var det samme.

Så er der blot op til jer at vælge hvor i ønsker at købe jeres produkter!

Kom direkte til Beelds hjemmeside her

Kom direkte til Framkallas hjemmeside her

Testen er ikke sponsoreret og kun lavet ud fra personlig erfaring.

1 tanke om “Testanmeldelse – Beeld vs. Framkalla”

  1. Pingback: Beeld - Print dine minder - Direkte fra telefonen • The Interior Spotlight

Skriv et svar